Prevence digitální propasti a podpora vybavení škol digitálním učebními pomůckami

Markéta Řeřuchová Ukončené projekty

1.1.2023 – 31.12.2023

Specifikace projektu, na jehož realizaci se dotace poskytuje:  

Název výzvy:

Výzva Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k předkládání žádostí o poskytnutí dotace z Národního plánu obnovy na podporu prevence digitální propasti – pořízení mobilních digitálních technologií a podporu vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí určená pro základní školy, střední školy a konzervatoře, jejichž zřizovatelem není stát, kraj, obec nebo dobrovolný svazek obcí, pro kalendářní rok 2023 č. j.: MSMT-8393/2023-2

Název projektu: DIGITALIZACE NA PŘÍMCE 2023

Evid. č. projektu: 0216/DIGI/2023

Číslo rozhodnutí poskytnutí dotace:

Účel dotace: je členěn na 2 části podpory:

Část podpory A: na podporu prevence digitální propasti (dále jen DIGIPROPAST), jejíž cílem je snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi

Část podpory B: na vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami (dále jen DIGIPOMŮCKY) pro rozvoj jejich informatického myšlení a digitálních kompetencí

Popis realizovaných aktivit:

Zakoupení zařízení pro využití rozšířené nebo virtuální reality, robotických  a programovatelných učebních pomůcek, např. roboti, mikropočítače, robotické stavebnice, snímacích zařízení jako skenery pro využití virtuální/rozšířené reality, vizualizéry, fotoaparáty, kamery apod.  Softwarové vybavení, tj. licence nebo on-line aplikace, které zabezpečují nebo jsou využitelné pro vzdělávání či sloužící jako prostředek ke vzdělávání, např. výukový software, operační systém či aplikace nebo části aplikací nad rámec volně dostupného základu.  Základních digitálních zařízení, např. notebooky, tablety, včetně příslušenství, tj. nabíjecí boxy, obaly apod.

Hlavním kritériem nákupu je dodržení účelnosti čerpání finanční podpory  a nedostatečná vybavenost školy základním zařízením pro rozvoj informatického myšlení a dostatečná vybavenost pokročilými zařízeními.