Obsah

Žáci sociální činnosti v těle seniora

Typ: ostatní
Jonathan Swift řekl: „Každý chce žít dlouho, ale nikdo nechce být starý.“ A proč se vlastně snažíme stáří mnohdy utéct, i když víme, že se nám to nepodaří? Protože předem víme, že tato životní etapa s sebou nese i spoustu bolesti, útrap, nepochopení, neochoty pomoci a také nutnost být odkázán na dru

Jonathan Swift řekl: „Každý chce žít dlouho, ale nikdo nechce být starý.“ A proč se vlastně snažíme stáří mnohdy utéct, i když víme, že se nám to nepodaří? Protože předem víme, že tato životní etapa s sebou nese i spoustu bolesti, útrap, nepochopení, neochoty pomoci a také nutnost být odkázán na druhé. Jak si ale může člověk, který o nás pečuje, představit, jak moc to či ono bolí? Jak může vědět, jak se zrovna v tuto chvíli senior cítí?

Naši studenti oboru Sociální činnost si všechny tyto situace, pocity a bolesti představit dokáží. Nejen, že během své učební i odborné praxe navštěvují různá zařízení sociálních služeb, ale mnohdy nahrazují stávající zaměstnance díky svým zkušenostem a především dovednostem, které získávají v odborných předmětech. Aby byla výuka ve škole ale ještě více opravdová, zakoupila škola výukový model pro simulaci stáří. Pomocí speciálních rukavic a ortézy na rukou lze poznat, jak velký problém můžou mít senioři při běžných denních činnostech v péči o sebe sama a v péči o domácnost. Mohou si tak na vlastní kůži vyzkoušet nepříjemné pocity, které s sebou vyšší věk přináší. Dnes už se umí vcítit a pochopit, jaký je život se zákalem, jak bolí kolena, nebo jak složitá je komunikace, když nedoslýcháte.

„Mladí“ si neumí ani zdaleka představit, co nás čeká a dost často ani nemine. Ale to se netýká studentů oboru, který už svou podstatou říká, že jeho absolventi nechtějí v budoucnu jen pracovat. Že chtějí plnit poslání, které si pro dospělý život zvolili a jeho smysl chtějí naplnit. Chtějí pomáhat, hladit, mírnit bolest, chápat a být tu bezpodmíněčně pro druhé.

Výukový model žáky nadchl a jak sami řekli – „není to nic příjemného být v těle seniora“, „lépe tak poznám, jak se moji klienti cítí“, „budu teď v péči o klienty více trpělivější a empatičtější“.

                                                                        

Mgr. Marcela Sabová, vyučující odborných předmětů


Vytvořeno: 16. 11. 2021
Poslední aktualizace: 16. 11. 2021 16:30
Autor: Správce Webu