Obsah

Projekt KaPoDaV pomůže na Přímce studentům i učitelům

Typ: ostatní
Asi čtyřicítka pedagogů ze znojemské střední školy na Přímětické se ve dnech 18. – 19. 5. 2020 zúčastnila školení v rámci projektu „KaPoDaV – Podpora kariérového poradenství, podnikavosti pro udržitelný rozvoj a dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji.

Asi čtyřicítka pedagogů ze znojemské střední školy na Přímětické se ve dnech 18. – 19. 5. 2020 zúčastnila školení v rámci projektu „KaPoDaV – Podpora kariérového poradenství, podnikavosti pro udržitelný rozvoj a dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji. Na projekt je poskytována finanční podpora z EU a MŠMT. Projekt se zaměřuje na rozvoj kariérového poradenství ve školách a podporu dalšího profesního vzdělávání, které střední a vyšší odborné školy nabízejí. Cílem aktivit, které jsou ve spolupráci s pracovníky jednotlivých škol v JMK v rámci projektu realizovány, je rozvoj profesních kompetencí pedagogických pracovníků a propagace dalšího profesního vzdělávání. Pedagogové a pracovníci ve školství získají v rámci projektu nové dovednosti, načerpají inspiraci pro svou výuku a vyzkouší si nové metody práce.

Realizátorkami školení byly Mgr. Pavla Frňková, specialistka kariérového poradenství, CVV Brno a Mgr. et Mgr. Veronika Kirchnerová, Ph.D., kariérový poradce, psycholog, CVV Brno. Školení bylo tentokrát zaměřeno na kariérní poradenství pro žáky 2. ročníků. Celá akce se skládala ze tří hlavních částí. První blok se zabýval učebními styly a metodami kritického myšlení. Pracovalo se třeba s tabulkou Alfa box, metodami efektivního učení či myšlenkovou mapou. Druhá část se nesla v duchu silných stránek (SWOT analýza), testů a praktických cvičení formou interaktivních her. V závěrečném bloku si účastníci v modelovém programu předvedli přijímací pohovor. Výstupem pak byly tři otázky, na které musel každý z účastníků veřejně reagovat a vystoupit. Co jsem si uvědomil? Co mě zarazilo? Co využiji a jak?

„Je těžké, když se mají žáci v patnácti letech rozhodnout, co dál. Tyto metody nám mohou pomoci je lépe nasměrovat, poznat v čem vynikají, ale především to, aby byli sami schopni hovořit o sobě, svých snech, předpokladech, silných a slabých stránkách, prakticky zvládli pracovní pohovor či dobře napsali životopis,“ hodnotí seminář Bc. Romana Tučková Hahnová, učitelka českého jazyka a literatury.

 

Mgr. Kateřina Kotoučová


Vytvořeno: 21. 5. 2020
Poslední aktualizace: 21. 5. 2020 21:18
Autor: Správce Webu